ثبت شرکت حمل و نقل؛ کالا و مسافر

امروزه نیاز بشر به سیستم های حمل و نقل بسیار زیاد شده است. دلیل آن بر می گردد به توسعه کسب و کارهای مختلف، افزایش مسافرت های طولانی در داخل و خارج از کشور و هم چنین ارسال و یا دریافت کالاهای مورد نیاز مردم. به همین دلیل برای تسریع این فعالیت ها، دولت هر کشور از افرادی که در این زمینه فعال و علاقمند هستند دعوت به ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر می کند.

مزیت ثبت شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در این است که وسعت کالاهای مورد نیاز در سرتاسر جهان گسترده شده است. به همین دلیل نیاز مردم به این گونه کالاها و محصولات روزبه روز بیشتر می شود و این رسالت مهم شرکت های حمل و نقل را در این زمینه نشان می دهد.

شرایط ثبت شرکت حمل و نقل
برای ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری نیاز به اخذ مجوز از هیچ سازمان و ارگانی نیست و تنها با تحویل مدارک به اداره ثبت شرکت ها و سامانه آن می توان شرکت خود را در قالب مسئولیت محدود و یا سهامی خاص راه اندازی کرد. اما برای شرکت های حمل و نقل برون شهری و بین المللی بایستی مجوزهای لازم، دریافت شود. شرکت حمل و نقل های بین المللی بخشی جدایی ناپذیر از یک جامعه هستند و تمامی افراد فعال در اقتصاد برای ارسال محصولات و خدمات خود به سایر مناطق، نیاز شدیدی به این گونه سازمان ها دارند.

فعالیت شرکت های حمل و نقل، در ۳ بخش تقسیم بندی می شود
شرکت های حمل و نقل درون شهری که مسئولیت و وظیفه جابجایی کالا و مسافر را در داخل شهر بر عهده دارند.
حمل و نقل برون شهری که مسئولیت و وظیفه حمل و نقل کالا و مسافر را از یک شهر به شهر دیگر و در داخل کشور بر عهده دارند.
حمل و نقل های بین المللی که مسئولیت سنگین تری را برعهده دارند و بایستی با تمامی قوانین گمرک کشور مقصد آشنا باشند و یکی از بخش های مهم صادرات و واردات یک کشور هستند، هم چنین تمامی تورهای زمینی و هوایی کشورهای خارجی از طریق هماهنگی با این شرکت های بین المللی حمل و نقل انجام می پذیرد.
در وهله اول برای ثبت شرکت حمل و نقل، اشخاص بایستی محدوده فعالیت خود را در این زمینه مشخص کنند و تعیین کنند که در کدام یک از این دسته ها می خواهند فعالیت نمایند. شاید شخصی توانایی مناسبی داشته باشد و بخواهد تمامی این دسته ها را به خود اختصاص دهد و از این منظر هیچ مشکلی وجود ندارد.

ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری
ثبت شرکت حمل و نقل درون شهری نیاز به هیچ گونه مجوزی ندارد، و سازمان ثبت شرکت ها برای سریع تر شدن فعالیت افراد در این زمینه روند گرفتن تاییدیه را بسیار تسریع کرده است و به راحتی افراد می توانند شرکت حمل و نقل درون شهری با مسئولیت محدود خود را ثبت کنند. این گونه شرکت ها می توانند در قالب سهامی خاص نیز ثبت نام کنند، اما آمار نشان می دهد تعداد شرکت های با مسئولیت محدود حمل و نقل درون شهری بسیار بیش تر از سهامی خاص است. این شرکت ها هم در زمینه جابجایی مسافر و هم کالا می توانند فعالیت داشته باشند.

ثبت شرکت حمل و نقل برون شهری
اما برای ثبت شرکت های حمل و نقل در خارج از شهر نیاز به مجوز وزارت راه و شهرسازی داریم. جهت دریافت این مجوز، ابتدا بایستی اطلاعات و اسناد مربوط به شرکت برای ثبت آن تحویل سازمان ثبت شرکت ها شود و پس از گرفتن اساسنامه شرکت و با در دست داشتن آن، می توان به اداره راه و شهرسازی محل سکونت خود مراجعه کرد و مجوز این فعالیت را دریافت کنیم.

ثبت شرکت حمل و نقل بین المللی
این گونه شرکت ها نقش مهمی در بالا بردن درآمد جامعه دارند و هم چنین بخشی جدایی ناپذیر از صادرات و واردات کشور هستند. چون کار اصلی این شرکت ها جابجایی مسافر و کالا از طریق پرواز هوایی است، به همین دلیل بایستی حتما از سازمان هواپیمایی کشور مجوز مربوط به این فعالیت را دریافت کنیم. اولین گام برای شروع فعالیت در این زمینه این می باشد که تمامی مدارک و مراحل مربوط به ثبت شرکت را تحویل اداره ثبت شرکت ها دهیم و مختار هستیم که شرکت خود را در قالب مسئولیت محدود و یا سهامی خاص ثبت کنیم، و برای ثبت آن شرایط ثبتی هر کدام از این شرکت ها را رعایت کنیم.

مدارک ثبت شرکت حمل و نقل با مسئولیت محدود
ارسال تصویر کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضایی که قرار است عضو شرکت شوند
ارائه مجوزهای مورد درخواست اداره ثبت شرکت ها.
مدارک مورد نیاز ثبت شرکت حمل و نقل سهامی خاص
ارسال تصویر کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضایی که قرار است عضو شرکت شوند
ارائه مجوزهای مورد درخواست اداره ثبت شرکت ها.
مؤسسه همراز با سابقه فعالیت چندین ساله در زمینه امور ثبتی، آمادگی خود را جهت انجام کلیه امور ثبتی و حقوقی اعلام می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما، ارتباط بگیرید:
۰۲۱-۴۱۶۸۲۰۰۰
مقالات مرتبط:

ثبت شرکت با مسئولیت محدود

ثبت شرکت سهامی خاص

Rate this post