روزنامه رسمی ثبت شرکت ها

پس از اینکه روال تاسیس یک شرکت انجام شد و شماره ثبت و مدارک از اداره ثبت شرکت ها اخذ گردید، اقدام بعدی واریز هزینه های روزنامه رسمی و ارسال آگهی ثبتی برای روزنامه رسمی ثبت شرکت ها است. روزنامه رسمی جزو منابع معتبر برای اطلاع رسانی در مورد ثبت شرکت هاست. این روزنامه از سازمان های وابسته به قوه قضائیه می باشد که به صورت شرکت سهامی اداره می شود. مطابق اساسنامه قانونی مصوب ۲۸/۱۲/۱۳۵۲ ارکان شرکت عبارتند از: مجمع عمومی، هیئت مدیره و مدیر عامل و بازرس قانونی. سهام شرکت صد در صد متعلق به دولت بوده و ریاست محترم قوه قضائیه رئیس مجمع عمومی شرکت می باشند.

از جمله وظایف و اختیارات روزنامه رسمی عبارت است از:

– اطلاع رسانی در مورد ثبت یا انحلال تمامی شرکت های تجاری و غیرتجاری که به صورت حقوقی و قانونی از سوی اداره ثبت اسناد و املاک به ثبت رسیده است.

– اطلاع رسانی در مورد تمامی قواعد و قوانین ثبت شرکت و ثبت علائم تجاری ارائه شده توسط سازمان های ذیربط

– انتشار خلاصه نامه ها و آگهی های مربوط با شرکت های داخلی و خارجی ثبت شده در اداره ثبت اسناد و املاک

جهت اطلاع جامعه و ذی نفعان و همچنین رقبا احتمالی، برخی اطلاعات شرکت می بایست به طور دقیق و شفاف در این روزنامه منتشر گردد. این اطلاعات عبارتند از:

  • نام، نوع، موضوع، مرکز فعالیت و آدرس و مشخصات شرکت
  • تاریخ شروع به کار شرکت و در صورت محدود بودن مدت شرکت تاریخ خاتمه کار شرکت
  • ذکر نام شرکاء ضامن در شرکت های تضامنی و مختلط
  • تاریخ و شماره ثبت شرکت
  • میزان سرمایه شرکت با ذکر جزئیات موجود و تعهد شده
  • اسامی هیئت مدیره و سمت آن ها

توجه داشته باشید که:

– هر کدام از اطلاعاتی که در هنگام ثبت شرکت در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار چاپ می شود در صورت تغییر باید مجدداَ در روزنامه رسمی چاپ شوند.

– لازم است که تسخه اصلی روزنامه رسمی در زمان چاپ اطلاعات ثبت شرکت و تغییراتی که در شرکت صورت گرفته است ، نگهداری شود.

– به منظور حصول اطمینان از عدم ثبت نام برند پیشنهادی خود می توانید به پایگاه اطلاعاتی روزنامه رسمی کشور مراجعه نمایید.

بعد از گذشت ۵ روز کاری پس از پرداخت هزینه، روزنامه رسمی تاسیس شرکت به چاپ خواهد رسید و از طریق همان سایت می توان نسبت به چاپ آن اقدام نمود. همچنین از طریق سامانه می توانید برای گرفتن اشتراک روزنامه رسمی اقدام نمایید. برای این منظور، پس از ثبت نام می توانید برای گرفتن اشتراک وارد سامانه شوید و نسخه های روزنامه رسمی از طریق پست سفارشی به دستتان می رسد.

زمانی که آگهی های یک شرکت روزنامه می گردد اطلاعات آن شرکت در سامانه روزنامه رسمی قابل روئت است و سازمان ها و ادارات می توانند انواع شرکت ها را به این نحو استعلام و از صحت ثبت آن ها اطمینان حاصل نمایند.

در صورت نیاز به مشاوره با ما در ثبت همراز تماس حاصل فرمایید: ۴۱۶۸۲۰۰۰-۰۲۱

5/5 - (1 امتیاز)