ثبت موسسه اعزام دانشجو به خارج از ایران

از شقوق فعالیت مجموعه هایی که برای ایرانیان متقاضی خروج از کشور تلاش می کنند ثبت موسسه اعزام دانشجو است. در بین تمامی راهها و دلایلی موجود برای خروج از ایران، اقدام دانشجویان برای این امر قابل توجه است. دانشجویان بسیاری از دانشگاهها همواره به دنبال وکلا و موسساتی هستند که بتوانند آنها را یاری نمایند. اهمیت و حساسیت مساله خروج دانشجو از کشور و اقدام به ادامه تحصیل در یک کشور دیگر باعث ورود دولت در این موضوع شده است. به همین دلیل موسساتی که قصد دارند اقدام به اعزام دانشجو نمایند باید از وزارت علوم مجوز داشته باشند.

موضوعات از دید اداره ثبت شرکتها به دو دسته تقسیم می شود :

  • موضوعاتی که برای ثبت نیاز به اخذ مجوز دارد.
  • موضوعاتی که برای ثبت نیاز به مجوز ندارد (برای فعالیت نیازمند مجوز است یا کلا مجوز نمی خواهد)

حال موضوع اعزام دانشجو نیز در دسته اول قرار می گیرد. اگر موسسه یا شرکتی هستید که قصد الحاق فعالیت “اعزام دانشجو” دارید باید بتوانید مجوز را بگیرید. البته صرف دریافت این مجوز برای ثبت کفایت نمی کند و این موسسات کاملا زیر نظر وزارت علوم بوده. وزارت اطلاعات نیز کاملا عملکرد آنها را زیر نظر دارد و باید براساس پارامترها و قوانین عمل کند. نوع قرارداد، تعرفه ها، شهری که حوزه فعالیت آنهاست همگی باید براساس آن چیزی باشد که مدنظر وزارت علوم می باشد. در واقع هم شرایط اشخاص موسس و هم شرایط مجموعه شما مورد بررسی و گزینش قرار قرار می گیرد.

شرایط ثبت موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور

  1. دو نفر شریک که موسس شرکت می باشند.
  2. اقامتگاه و دفتر مرکزی شرکت
  3. دو نسخه اساسنامه، اظهارنامه و صورت جلسه موسسه بر اساس ضوابط وزارتخانه
  4. مجوز رسمی از وزارت علوم تحقیقات و فن آوری
  5. حداقل یک میلیون ریال سرمایه موسسه

باید بدانید هرساله موسسات و شرکتهای مجاز اعزام دانشجو به خارج از کشور توسط وزارتخانه اعلام می شود. از طرف دیگر مجموعه هایی که تعطیل شده و مجوز آنها ملغی شده در سایت وزارتخانه قرار داده خواهد شد. این موسسات می توانند تنها در حدودی که به آنها اجازه داده می شود اقدام به تبلیغات نمایند. هیچ کدام از این موسسات نمی توانند در شهر خارج از محدوده صلاحیت و خارج از حدود مجوز عمل نمایند. مثلا اگر شما مجوز اعزام دانشجو به انگلستان را دارید نمی توانید برای چین اقدام کنید و البته از مجوز دیگران استفاده نمایید.

مدارک لازم برای ثبت موسسه اعزام دانشجو

  1. تصویر کارت ملی و شناسنامه
  2. تصویر اصل مجوز از وزارت علوم

مدت زمان لازم برای ثبت موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور

اگر مجوزهای لازم را داشته باشید و تایید نهایی موسسین و شرکت رخ داده باشد دو هفته لازم است.

  • حدود دو روز لازم داریم تا نامهای پیشنهادی به تایید اداره ثبت شرکتها برسد.
  • حدود دو هفته لازم است تا اصل آگهی تاسیس صادر شود.

روزنامه رسمی و کثیرانتشار بعد از پرداخت هزینه اداری آن به سازمان و شرکت روزنامه چاپ می شود. می تواند حدود دو الی سه هفته زمان لازم باشد تا نسخه چاپی به دفتر مرکزی موسسه ارسال شود.
شما می توانید در صورت نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با وکلا و مشاورین حقوقی، موسسه حقوقی همراز تماس حاصل فرمایید: 41682000-021

5/5 - (7 امتیاز)