ثبت شرکت در دبی

ثبت شرکت در دبی یکی از سریع ترین و ابتدایی ترین راه های اخذ اقامت امارات می باشد. نرخ مالیات صفر، افتتاح حساب و تجارت آزاد با دنیا، اخذ اقامت دبی با خانواده و امکان ثبت شرکت در دبی بدون نیاز به شریک اماراتی (با مالکیت 100%) و با دفتر مجازی از جمله موارد و مزیت های مهمی است که این کشور را برای فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل جذاب می کند.

ثبت شرکت ارزان در دبی

اگر قصد توسعه کسب و کار خود را دارید یا صرفا قصد اخذ اقامت دبی و امارات متحده عربی را برای خود و خانواده خود دارید، حتما تا پایان این مقاله از موسسه حقوقی همراز همراه ما باشید. در این مقاله به ثبت شرکت در دبی می پردازیم.

ثبت شرکت های تجاری در دبی

ثبت شرکت در دبی امکانات و محیط امنی را برای کسب و کار مناسب برای افراد فراهم می کند. ثبت شرکت در این کشور گزینه مناسبی برای سرمایه گذاران خارجی است و مزایای زیادی را برای افراد ایجاد می کند.

سرمایه گذاران می توانند از تعداد زیادی گزینه ثبت شرکت در این کشور استفاده کنند. مجوزهای تجاری و فعالیت های زیادی برای ثبت شرکت در این کشور وجود دارد که افراد می توانند با توجه به زمینه کاری خود آن را انتخاب کنند.

سوال اینجاست چه نوع شرکتی باید در دبی ثبت شود؟ لازم به ذکر است که افراد با رعایت مراحل ثبت شرکت در این کشور به راحتی می توانند اقدام به تاسیس شرکت نمایند.

ثبت شرکت در این کشور به چند قسمت تقسیم می شود. شرکت های مختلفی برای تاسیس شرکت در این کشور وجود دارد. بسته به تایید این کشور می توانید شرکتی در این کشور تاسیس کنید که 100% خارجی و در این کشور ثبت شده باشد. بسته به تجارتی که در این کشور انجام می دهید، مقررات خاصی وجود دارد که باید از آنها پیروی کنید.

شرایط ثبت شرکت در دبی

  1. وجود مکان و نشانی مشخص برای انجام فعالیت شرکت.
  2. پرداخت مالیات با ارائه اظهارنامه مالیاتی.
  3. پرداخت حقوق کارکنان و اعضای شرکت و پرداخت بیمه آن ها
  4. آشنایی با قوانین تجارت.
  5. پرداخت هزینه های ثبت شرکت.

برای انجام کلیه مراحل مربوط به ثبت شرکت در دبی لازم است تحقیقات کافی انجام شود و به منابع معتبر دسترسی داشته باشد تا فرد بتواند با اطمینان سرمایه گذاری کند.

ثبت تغییرات شرکت

شرکت در طول مدت فعالیت خود ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تغییر نام شرکت، تغییر آدرس شرکت، افزایش سرمایه، کاهش سرمایه شرکت و … دستخوش تغییرات زیادی شود. در واقع منظور از تغییر شرکت، هرگونه تغییر در مفاد اساسنامه یا هیئت مدیره شرکت است. تغییرات شرکت اگر با تفکر، برنامه ریزی و مدیریت صحیح انجام شود، می تواند به پیشرفت و پیشرفت شرکت کمک کند.

اما نکته مهم در ثبت تغییرات شرکت این است که همه این تغییرات باید بر اساس قوانین و مقررات مربوطه انجام شود. طبق قانون، ثبت تغییرات شرکت در صلاحیت مجمع عمومی فوق العاده شرکت می باشد.

برای ثبت این تغییرات باید صورتجلسه تنظیم شود و صورتجلسه تنظیم شده باید به امضای اعضای شرکت برسد. در واقع برای ایجاد تغییرات در شرکت، همه اعضا باید با تغییرات موافقت کنند.

به این نکته توجه کنید که اگر شرکت تغییرات متعددی در برنامه خود داشته باشد؛ از قبیل تغییر نام یا نشانی و غیره برای هر کدام باید صورتجلسه جداگانه تنظیم و برای هر یک از این موارد جداگانه پذیرش صورت گیرد.

در صورتی که صورتجلسه پذیرفته نشده به همراه صورتجلسه پذیرفته شده در سامانه به صورت آنلاین ارسال شود، صورتجلسه نیز مردود خواهد بود.

نوع صورتجلسات باید با توجه به نوع شرکت انتخاب شود. متن صورتجلسه ای که در سامانه نوشته می شود باید کاملاً با متن صورتجلسه موجود در دفتر ثبت شرکت یکسان باشد.

ثبت شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی خاص شرکتی تجاری است که سرمایه آن در بدو تأسیس از یک میلیون ریال کمتر نباشد و به سهام تبدیل شود. مسئولیت هر سهامدار محدود به مبلغ اسمی سهام او است. سرمایه سهامدار باید کاملاً در اختیار مؤسسین باشد (ماده 4 نظام) و تعداد شرکاء نباید کمتر از سه نفر باشد.

یک نکته ضروری برای ثبت سهامی خاص

در هنگام جمع آوری مدارک لازم جهت ثبت شرکت سهامی خاص توجه داشته باشید که پس از دریافت آگهی تاسیس در روزنامه رسمی می توانید به بانک مراجعه و میزان سرمایه را افزایش داده و یا از حساب خارج نمایید. همچنین در صورت وجود شخص حقوقی بین سهامداران و هیئت مدیره شرکت سهامی خاص دو راه وجود دارد.

  • در صورتی که شخص حقوقی داخلی باشد، کپی آخرین روزنامه رسمی و معرفی نامه نماینده شخص حقوقی از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت سهام خصوصی باشد.
  • در مورد اشخاص حقوقی خارجی مشارکت کننده در شرکت سهامی خاص، ارائه گواهی ثبت آن شرکت در خارج از کشور و ترجمه آن و ارائه اصل و نسخه ترجمه شده وکالتنامه رسمی به وکیل شرکت خارجی الزامی است.

ثبت شرکت مسئولیت محدود

ثبت شرکت مسئولیت محدود رایج ترین نوع شرکتی است که در ایران ثبت می شود، به دلیل شرایط ثبت و نگهداری ساده تر، معمولاً در ابتدای کار متقاضیان تمایل به ثبت شرکت با مسئولیت محدود دارند. شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل می شود و هر یک از شرکا فقط به میزان سرمایه خود در شرکت بدون تقسیم سرمایه، مسئول قروض و تعهدات شرکت می باشد.

عبارت «مسئولیت محدود» باید در نام شرکت قید شود و نام شرکت نباید شامل نام هیچ یک از شرکا باشد، در غیر این صورت شریکی که نام او در نام شرکت ذکر شده است مسئولیت تضامنی خواهد داشت.

نکات مهم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

در تعریف فوق باید به چهار نکته زیر توجه کرد:

سرمایه شرکت با مسئولیت محدود به سهم الشرکه تقسیم می شود نه سهام، در شرکت با مسئولیت محدود هیچ گونه اوراقی به نام سهم الشرکه هر شخص صادر نمی شود.

مسئولیت شرکا در قبال قروض و تعهدات شرکت محدود به مقدار سهم الشرکه سرمایه گذاری هر یک از شرکا است.

– انتقال سهام در شرکت با مسئولیت محدود علاوه بر تنظیم صورتجلسه و ثبت در سامانه، باید سند رسمی در دفاتر دادگستری تنظیم و رونوشت سند انتقال به موسسه ثبتی ارائه شود.

اخذ ویزا با ثبت شرکت در دبی

با ثبت شرکت در دبی می توانید برای همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال خود ویزا بگیرید. برای بهره مندی از این شرایط باید مدارک آنها را نیز به سفارت ارسال کرده و البته در صورت تمایل می توانید همسر و یکی از فرزندان خود را به عنوان سهامدار شرکت انتخاب کنید. این زمانی است که فرزندان شما بالای 21 سال سن دارند و ازدواج کرده اند.

در این صورت یکی از بهترین گزینه ها این است که شما و فرزندانتان به عنوان سهامدار و همسرتان و همسر هر یک از فرزندانتان نیز به عنوان همراه خود ویزا بگیرند. در این صورت می توانید به صورت خانوادگی به این کشور مهاجرت کنید.

کلام آخر

در این مقاله به ثبت شرکت در امارات بخصوص دبی پرداختیم. فهمیدیم که این کشور به دلیل ثروت و فعالیت تجاری بالا یکی از بهترین گزینه ها برای ثبت شرکت موفق است.

قوانین ساده این کشور بسیاری از ایرانیان را بر آن داشته تا دفاتر و شرکت های موفقی در امارات تاسیس کنند. ثبت شرکت در دبی مزایای زیادی دارد و در بین ایرانیان بسیار محبوب است.

البته برای ثبت شرکت نیاز به تحقیقات و منابع معتبر است که با استفاده از آنها می توان بهترین نتیجه را گرفت. موسسه حقوقی همراز می تواند در تمامی زمینه های مربوط به مشاوره و ثبت شرکت در دبی به شما کمک زیادی کند.

جهت اخذ مشاوره تکمیلی و همچنین هزینه و مدت زمان ثبت شرکت در دبی با کارشناسان مجرب ثبت همراز تماس حاصل فرمایید: ۴۱۶۸۲۰۰۰ ۰۲۱

5/5 - (7 امتیاز)