مدارک و شرایط دریافت ای نماد

وجود ای نماد در سایت های تجاری سبب اعتبار بخشی به کسب و کار و شرکت ها و جلب توجه هرچه بیشتر کاربران جهت خرید آنلاین و یا استفاده از سرویس ها خواهد بود. جهت اخذ این نماد احراز شرایط و ارائه مدارکی نیاز است که در ادامه به آن‌ها می پردازیم.

شرایط دریافت ای نماد

۱-فروش محصول یا ارائه خدمات در سایت

ای نماد فقط به سایت‌هایی که مبادلاتی انجام می‌دهند و کلیه فرایند سفارش و پرداخت مبلغ به حالت اینترنتی و توسط سایت باشد، اختصاص پیدا می‌کند. درصورتی که در سایت خود فقط درمورد کالاها یا خدمات‌ تان آگاهی می‌دهد یا تبلیغات می‌کند و سفارش اینترنتی ندارید، لزومی ندارد نماد اعتماد الکترونیکی دریافت کنید. دقت کنید که باید برای دامنه یا زیردامنه‌ ای که خرید در آن‌ها انجام می‌شود، نماد اعتماد مجازی را دریافت کنید.

درمجموع برای طراحی سایت فروشگاه آنلاین و اخذ ای‌نماد باید طبق همه شرایط و مقررات و همچنین ضوابط امنیتی پیش روید که بدین جهت بهتر است طراحی سایت خود را به طراحان باتجربه موسسه همراز بسپارید.

۲- قیمت هر کالا یا خدمات قید شده باشد

یکی از ضوابط دریافت ای نماد این است که اطلاعات کالاها یا خدمات مانند قیمت و نرخ محصول عرضه شده، قید شده باشد.

ارائه مشخصات خرید نیز در فرم پیش فاکتور یا سبد خرید ضروری است.

۳-امتیاز مالکیت دامنه

امتیاز مالکیت دامنه باید به اسم شخص متقاضی ای نماد باشد و امتیاز دامنه شخص درخواست دهنده حقوقی، باید به اسم شرکت و یا یکی از اعضای هیات مدیره آن به ثبت رسیده باشد. مشخصات صاحب همه دامنه‌ها در سایت Whois قرار دارد.

بعد از ورود به این وبسایت، در کادر جستجو آدرس دامنه سایت مدنظر را تایپ کنید و Enter بزنید.

درضمن جهت انجام پروسه اخذ ای‌نماد توسط نماینده حقوقی شرکت، باید مستندات حقوقی وکالت نماینده از شرکت وجود داشته باشد.

۴- تایید صلاحیت

جهت اخذ ای نماد باید صلاحیت شخصی شما از طرف پلیس نظارت بر اماکن عمومی ناجا مورد تایید قرار بگیرد. نتیجه بررسی تایید صلاحیت در پرونده نشان اعتماد در سایت به ثبت می‌رسد و توسط ایمیل به شما اطلاع داده می‌شود.

(کارشناسان ای نماد این مورد را پیگیری می کنند، بنابراین نیاز به انجام کار خاصی نیست.)

درصورتی که صلاحیت شما مورد تایید قرار نگرفته باشد، پرونده معلق می‌شود، هویت شخص رد صلاحیت شده در بلک لیست قرار می‌گیرد و دیگر نمی‌تواند درخواست دهد اما شخص می‌تواند پس از ورود به حساب کاربری خود، تقاضای فرجام خواهی (به عبارتی تقاضای بررسی دوباره صلاحیت فردی) داشته باشد.

جهت تقاضای فرجام خواهی لازم است به دادگاه تشکیل پرونده مراجعه کنید. و مدارکی مانند رأی دادگاه مبنی بی‌گناهی(رفع اتهام از طرف دادگاه)، مدرک معلوم‌کننده اجرای حکم صادر شده به واسطه دادگاه، سندی که مشخص کند پرونده سوء پیشینه مختومه شده است و یا هرنوع سند مبنی بر حل شدن مشکل سوء پیشینه (به غیر از تاییدیه عدم سوءسابقه یا حکم کیفری که مورد تایید نیستند) را به همراه تقاضای فرجام خواهی به ایمیل amaken@enamad.ir ارسال کنند.

۵-کمترین سن ۱۸ سال (و ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت برای آقایان)

ضوابط اخذ ای نماد داشتن حداقل سن، ۱۸ سال تمام می‌باشد. اگر که درخواست‌دهنده پایین ۱۸ سال باشد، باید حکم رشد از دادگاه ارائه داده شود. مدیر کسب و کار آنلاین نیز باید اصل کارت پایان خدمت یا معافیت از خدمت سربازی یا برگه اشتغال به تحصیل را موقع تقاضا ارائه دهد.

۶- درگاه بانکی

یکی از مهمترین فاکتورهای اخذ ای نماد، دریافت درگاه بی واسطه پرداخت بانکی و بستن قرارداد با اداره پست برای سامانه ارسال کالاها در محل به شمار می آید.

مدارک لازم برای اخذ ای نماد

مدارک مورد نیاز برای متقاضیان حقیقی ای نماد:

  • کپی جواز فعالیت (اگر وجود دارد)
  • پیمان‌نامه شخصیت حقیقی

مدارک مورد نیاز برای متقاضیان حقوقی ای نماد:

  • بپی آگهی روزنامه رایج
  • کپی برابر اصل اساسنامه
  • آگهی تغییرات نهایی محل کار
  • آگهی تغییرات نهایی مشخصات اعضای هیات‌مدیره
  • آگهی تغییرات نهایی موضوع فعالیت شرکت (در صورت وجود)
  • کپی جواز کسب
  • پیمان‌نامه شخصیت حقوقی

چرا باید برای اخذ ای نماد پیمان‌نامه بدهیم؟

پیمان‌نامه به معنای تایید رسمی مقررات موجود در ایران در حوزه مسئولیت‌های فروشگاه‌های آنلاین می‌باشد.

اقدامات لازم پس از دریافت ای نماد

دارنده نشان ای نماد باید مقررات زیر را رعایت کنند:

  • عدم سرپیچی از محتوای متن تعهدنامه‌ ای نماد
  • اطلاع سریع به مرکز در رابطه با هر نوع تغییر در کسب و کار
  • به پیام‌ها و هشدار های صادره از طرف مرکز و سیستم های نظارتی (الکترونیکی و فیزیکی فرقی ندارد)، حداکثر ظرف ۲ دو روز کاری جواب دهد.
  • همه ضوابط موردنیاز برای ورود و دسترسی بازرسان به همه اماکن و محیط‌های فعالیت را برای انجام مسئولیت‌های نظارتی برای مرکز مهیا کند.
  • اگر کسب و کار و کار آنلاین برای سه ماه متوالی بدون ارائه عذر موردتاییدی، تعطیل شود یا دیگر فعالیتی نکند، بعد از دو هشدار به فاصله چند روز، به واسطه سازمان نماد اعتماد او باطل می‌شود.

مدت اعتبار ای نماد و نحوه تمدید ای نماد

ای نماد یک سال اعتبار دارد و ۳ هفته قبل از اینکه اعتبارش تمام شود، باید مشخصات فرم ثبت‌نام خود را به‌روز نمایید. درصورتیکه که وبسایت شما در این یک سال اعتبار طبق قوانین پیش رفته باشد و شکایت و تخلفی نداشته باشد، کارشناسان آن را دوباره تمدید می‌کنند. در غیر اینصورت احتمال دارد نشان ای نماد برای یک سال تمدید نشود!

نکته۱: بعد از دریافت ای نماد امکان تغییر دامنه وجود ندارد! اما می‌توانید در حساب کاربری خود یک کسب و کار جدید بیافزایید.

نکته ۲: برای تقاضای تغییر هویت یک فرد حقیقی یا حقوقی باید تیکت ارسال کنید.

برای این امر لازم است از طریق حساب کاربری خود از فهرست پشتیبانی به قسمت ارسال تیکت بروید.

نحوه ی لغو ای نماد

به منظور لغو ای نماد باید تقاضای ابطال خود را با ذکر دلیل، اسم صاحب امتیاز نشان ای نماد و امضا، آدرس سایت و نام کاربری به پیوست یک نسخه از تصاویر مدارک شناسایی، در سربرگ شرکت یا یک کاغذ عادی وارد شده و به شماره فکس 88968072 بفرستند. بعد از حذف این پرونده، آدرس سایت از بفرست کسب و کارهای اینترنتی با نشان اعتماد الکترونیکی حذف خواهد شد و همچنین درگاه پرداخت آنلاین قطع می‌شود.

جمع بندی

به خاطر داشته باشید که در طولانی مدت و به مرور می‌توانید اعتماد مشتریان‌تان جذب کنید.

بعضی‌ها با یک بار خرید، سطح کیفی و میزان پشتیبانی و خدمات پس از فروش کسب و کار شما را در نظر قرار می‌دهند اما برخی دیگر هم کمتر ریسک می‌کنند و باید انگیزه ها و برهان هایی برای آن‌ها داشته باشید تا اعتمادشان را جلب نمایید؛ نشان ای نماد برای این گروه دوم از افراد (که تعدادشان بسیار زیاد است) یک اتیکت اطمینان می‌باشد و وجود آن در سایت می‌تواند، مراجعه کنندکان بیشتری را به مشتری تبدیل نماید.

 

جهت اخذ ای نماد با کارشناسان مجرب مؤسسه همراز تماس حاصل فرمایید.

۰۲۱-۴۱۶۸۲۰۰۰

Rate this post