صفر تا صد استعلام شرکت های ثبت شده

استعلام شرکت با شناسه ملی

استعلام شرکت یکی از کارهایی است قبل از انجام هرنوع معامله، قرارداد، تجارت و یا خرید شرکتی باید انجام دهید. بسیار پیش آمده که افراد قبل از گرفتن استعلام شرکت، فعالیت خود را انجام داده و دچار ضررهای بسیاری شده اند.

به همین دلیل سامانه ای تحت عنوان سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور ایجاد شد تا با ثبت شرکت درآن، به هر فعالیت و تجارت اقتصادی رسمیت ببخشد و در صورت بروز جرم و کلاه برداری، قابل پیگیری باشد.

روش های بسیار دیگری برای استعلام شرکت ها وجود دارد. یکی از متداول ترین روش های استعلام شرکت حقوقی از طریق سامانه اداره ثبت اسناد و املاک کل کشور ssaa.ir است. سامانه دیگری که می توانید استعلام شرکت با شماره ثبت و شناسه ملی انجام دهید، سامانه استعلام شناسه ملی http://www.ilenc.ir است.

روش های بسیار دیگری برای استعلام نام شرکت وجود دارد مثل استعلام شرکت در روزنامه رسمی، استعلام شرکت با کدملی و…که در ادامه یک به یک به هرکدام می پردازیم. همچنین، مواردی مثل استعلام شرکت دانش بنیان  بررسی خواهیم کرد. اگر به موارد مربوط به استعلام انواع شرکت علاقه مند هستید، مطالعه ادامه مطلب را از دست ندهید.

موسسه حقوقی همراز، ارائه کننده انواع خدمات ثبت شرکت در ایران می باشد که خط و مشی خود را بر ارائه خدمات ثبتی با سریعترین زمان ممکن در الویت فعالیت های خود قرار داده است.

روش اول: استعلام شرکت با شناسه ملی

استعلام شرکت

ابتدا باید وارد سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور شوید. سپس در سمت راست صفحه، باید اطلاعات قسمت شناسه ملی، شماره ثبت، نام شخصیت حقوقی را وارد کنید و سپس تصویر امنیتی را وارد کنید.

در ادامه یک جدول برای شما نشان خواهد داد که با کلیک روی این جدول، اطلاعات کامل شرکت موردنظر را دریافت خواهید کرد.

با روش استعلام شرکت با شناسه ملی شما می توانید اطلاعات کاملی حتی مثل استعلام اساسنامه شرکت با شناسه ملی دریافت کنید.

روش دوم: استعلام شرکت در روزنامه رسمی

ثبت شرکت در روزنامه رسمی یک دیگر از راههای است که حتما بعد از تاسیس باید انجام شود. هر شخصی چه حقیقی و چه حقوقی بعد از ثبت شرکت موظف است در در یک روزنامه رسمی کشور اطلاعات شرکت خود را منتشر نماید و حتی اگر اطلاعات شرکت دچار تغییر شد، موظف است که این این اطلاعات را در روزنامه رسمی بروز کند.

به همین دلیل اگر شما به دنبال استعلام آخرین تغییرات یک شرکت هستید و یا حتی می خواهید برای استعلام اعضای هیئت مدیره شرکتی اقدام کنید، می توانید از طریق سایت روزنامه رسمی این اطلاعات را بدست آورید.

استعلام شرکت با نام:

برای استعلام شرکت در روزنامه رسمی به سایت روزنامه رسمی مراجعه کرده و اسم شرکت موردنظر خود را وارد کنید و گزینه جست و جو را بزنید. اگر شرکت موردنظر شما آگهی منتشر کرده باشد، اسم شرکت به همراه اطلاعات آن برای شما نشان داده می شود.

استعلام شرکت از طریق شناسه ملی یا شماره ثبت:

اگر شناسه ملی شرکت و یا شماره ثبت شرکت را دارید، می توانید با آورد کردن آنها در سایت روزنامه رسمی، یکسری اطلاعات در مورد شرکت مثل آدرس، کدپستی، نوع شخصیت، تاریخ تاسیس و.. را دریافت کنید.

روش سوم: استعلام شرکت با کدملی

برای هر شرکت ثبت شده یک کدملی 11 رقمی وجود دارد که به آن کد ثبتی نیز می گویند و شرکت ها قبل از انجام هرگونه قرارداد نیز باید از صحت کدملی شرکت مقابل مطمئن شوند. داشتن کدملی 11 رقمی نشان دهنده رسمی و معتبر بودن یک شرکت است و شما می توانید از طریق سامانه استعلام شناسه ملی اشخاص حقوقی، به صورت رایگان برای استعلام شرکت حقوقی موردنظر اقدام کنید.

روش چهارم: استعلام شرکت براساس شماره ثبت

برای اسعتلام موجودیت شرکت با شماره ثبت راه های متعددی وجود دارد و شما می توانید از طریق سامانه های مختلف برای استعلام شرکت با شماره ثبت اقدام کنید. شما می توانید از طریق سامانه هایی که در ادامه ذکر خواهیم کرد، برای استعلام مجوز شرکت ها نیز اقدام کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: شرکت هایی که قبل از ثبت نیاز به اخذ مجوز دارند

  • شما می توانید از طریق سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور irsherkat.ssaa.ir،  اسعتلام اصالت شرکت با شماره ثبت بگیرید. البته در وهله اول باید فرم درخواست استعلام ثبت شرکت را تکمیل کنید.

استعلام شرکت های ثبت شده

  • سامانه بعدی مربوط به روزنامه رسمی جمهوری اسلامی rooznamehrasmi.ir است که از طریق این سامانه نیز به اطلاعات ثبتی شرکت دست یابید.

استعلام با روزنامه رسمی

  • یکی دیگر از راه های اسعتلام اصالت شرکت با شماره ثبت ورود به سامانه http://www.ilenc.ir است. بعد از تکمیل اطلاعات می توانید برای گرفتن استعلام ثبت شرکت اقدام کنید.

استعلام شرکت

این سامانه ها چه نتایجی را به من نشان می دهند؟

بسته به نحوه استعلام شرکتهای ثبت شده شما می توانید اطلاعات متعددی را کسب کنید اما مواردی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد را می توانید تقریبا از تمامی سامانه های ذکر شده به دست آورید:

  • تاریخ تاسیس و نوع و هویت شرکت
  • نام کامل شخص یا اشخاص ثبت کننده حقوقی همراه با شناسه ملی، وضعیت شخص و کدپستی
  • تاریخ آخرین به روزرسانی و تغییر و تحول شرکت موردنظر
  • اداره ثبت کننده شرکت
  • واحد ثبتی
  • محل اقامت قانونی شرکت

توجه داشته باشید که تمامی سامانه های ذکر شده زیر نظر نهاد قوه قضائیه هستند.

روش پنجم: استعلام شرکت با کد ملی شخص حقیقی

شاید داشتن اطلاعاتی مثل شماره ثبت شرکت یا شناسه ملی کمی سخت باشد اما همچنان راه هایی وجود دارد که بتوانید برای استعلام شرکت ثبت شده اقدام کنید. شما می توانید وارد وب سایت رسمیو شوید و با وارد کردن کدملی شخص حقیقی اطلاعات مربوط به آن شخص را مشاهده کنید.

نحوه استعلام شرکت های دانش بنیان

شرکت های دانش بنیان همیشه از تسهیلاتی بهره مند می شوند که این تسهیلات برای هدف های تجاری و اقتصادی آنهاست و طبیعتا شرکت هایی که قصد دارند با این شرکت های دانش بنیان همکاری داشته باشند، از این تسهیلات نیز بهره مند خواهند شد.

به همین دلیل این شرکت ها برای مطمئن شدن از دریافت گواهی دانش بنیان، نیاز دارند که استعلامی از شرکت دانش بنیان داشته باشند که این موضوع باعث شد معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری سامانه ای تحت عنوان سامانه اینترنتی فهرست شرکت های دانش بنیان ایجاد کند.

شرکت های دانش بنیان که موفق شدن تاییدیه دانش بنیان را دریافت کنند، اسمشان به فهرست سامانه pub.daneshbonyan.ir که سامانه استعلام شرکت های دانش بنیان است،افزوده می شود که این فهرست روزانه آپدیت می شود. شما می توانید برای استعلام لیست شرکت های دانش بنیان با داشتن شناسه ملی شرکت و یا نام شرکت برای استعلام شرکت موردنظر خود اقدام کنید.

اگر شما شناسه ملی شرکت دانش بنیان موردنظر را در درست ندارید، می توانید از فیلترهای خود سامانه برای پیدا کردن شرکت استفاده کنید که در ادامه این فیلترهارا برای شما آورده ایم:

  • نام شرکت: می توانید از این فیلتر نام شرکت ها را به ترتیب حروف الفبا مرتب کنید.
  • استان: این فیلتر براساس محل فعالیت شرکت، لیست را مرتب می کند.
  • حوزه فناوری: به طور کلی 9 حوزه فناوری برای شرکت های دانش بنیان وجود دارد. می توانید از طریق این فیلتر و مشخص کردن حوزه شرکت، لیست را مرتب کنید.
  • نوع مجوز: گواهی تاییدیه شرکت های دانش بنیان بسته به خدمت و یا محصولی که ارائه می دهند، متفاوت است. با دانستن نوع مجوز نیز می توانید برای پیدا کردن شرکت موردنظر اقدام کنید.
  • تاریخ تایید: اگر تاریخ تاییدیه شرکت دانش بنیان را می دانید، می توانید برای لیست را بر این اساس فیلتر کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت اختراع

چطور برای استعلام کد اقتصادی شرکت اقدام کنم؟

شرکت های ثبت شده حتما باید کد اقتصادی داشته باشند. کد اقتصادی یک کد 12 رقمی است که توسط سازمان امور مالیاتی صادر می شود. اگر شما می خواهید برای استعلام کد اقتصادی شرکتی اقدام کنید باید وارد سامانه عملیات الکترونیک مالیات بر ارزش افزوده به آدرس evat.ir شوید. توجه داشته باشید که برای دریافت این اطلاعات باید حتما نام دقیق شخصیت حقوقی و همچنین شماره ملی متقاضی وارد شود.

برای استعلام سایت های اینترنتی از چه طریقی می شود اقدام کرد؟

درحال حاضر وجود وب سایت های کلاهبرداری بسیار زیاد است و این باعث شده که اعتماد کردن به وب سایت های اینترنتی و به طور کلی خرید آنلاین سخت باشد. اگر چنین وضعیتی را قبلا تجربه کرده اید، قبل از هرچیز باید استعلام سایت اینترنتی را از طریق پلیس فتا بگیرید. مراحل زیر را به ترتیب ادامه دهید:

  1. به سایت فتا با نشانی https://cyberpolice.gov.ir/ مراجعه کنید.
  2. در قسمت خدمات الکترونیکی وارد گزینه (استعلام نماد الکترونیکی فروشگاه های اینترنتی) شوید.
  3. در قسمت جست و جوی سایت نام دامنه را وارد کنید.
  4. اگر وبسایت و دامنه فیک نباشد، شما می توانید آدرس سایت، نام فروشگاه را به همراه تاریخ اعتبار آن مشاهده کنید.

برای استعلام شرکت در دبی چه کارهایی می شود انجام داد؟

استعلام شرکت های بین المللی

استعلام شرکت های بین المللی یکی از مهمترین بخش کار هرشخصی است که قصد انجام معاملات با این شرکت هارا دارد. برای استعلام شرکت در دبی و به طور کلی در امارات راهای بسیاری وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت شرکت در دبی

مجوز قانونی شرکت را درخواست کنید

از انجام اینکار خجالت نکشید و از شرکت موردنظر درخواست کنید که مجوزشان را به شما نشان دهند و در صورت امتناع این درخواست، شک کنید چرا که هیچ چیز خصوصی در مجوز یک شرکت وجود ندارد و تنها اطلاعاتی مثل نام صاحب شرکت،آدرس دفتر، شماره ثبت، شماره مجوز قرار دارد.

پورتال های دولتی و پورتال های مناطق آزاد امارات را بررسی کنید

شما می توانید برای اطمینان از رسمی بودن شرکت موردنظر پورتال های رسمی و پورتال های دولتی امارات را بررسی کنید و از این طریق اطلاعات مجوز کسب وکار را چک کنید. همچنین می توانید به وبسایت های وزارت توسعه اقتصادی امارات (DED) سر بزنید و اصالت ثبت شرکت را بررسی کنید.

اگر اطلاعات خاصی از شرکت ندارید و فقط نام شرکت را می دانید می توانید به سایت ثبت اقتصاد ملی امارات به آدرس CBLS.ECONOMY.GOV.AE مراجعه کنید و تنها از طریق نام شرکت، از ثبتی و رسمی بودن شرکت مطمئن شوید.

برای استعلام شرکت های مناطق آزاد امارات این کارها را می توانید انجام دهید

برای استعلام شرکت هایی که در مناطق آزاد امارات هستند باید با رجیستری امارات تماس بگیرید و با ذکر نام و ایمیل شرکت، از آنها بپرسید که آیا مجوز مورد تایید دارند یا خیر. این کار را می توانید به صورت مراجعه حضوری نیز انجام دهید. راه دیگر آن است که به وب سایت هر منطقه آزاد مراجعه کنید و از طریق وبسایت اینکار را انجام دهید.

در ادامه لیستی از مناطق آزاد امارات برای شما آورده شده است:

  • منطقه آزاد DWC
  • منطقه آزاد D3
  • منطقه آزاد DIFC
  • منطقه آزاد DIC
  • منطقه آزاد ADGM
  • منطقه آزاد شمس
  • منطقه آزاد AFZA
  • منطقه آزاد سیف
  • منطقه آزاد فجیره
  • منطقه آزاد فجیره FZ
  • منطقه آزاد AMCFZ
  • منطقه آزاد DMCC
  • منطقه آزاد DMC

کلام آخر

استعلام شرکت یکی از مواردیست حتما باید قبل از انجام هرنوع قرارداد و فعالیت اقتصادی انجام شود. درحال حاضر روش های متعددی برای استعلام شرکت ثبت شده وجود دارد که متداول ترین آنها مراجعه به سامانه روزنامه رسمی، سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور و وسایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور است.

شما می توانید از طریق این سامانه ها و با داشتن کمی اطلاعات درمورد شرکت موردنظر، از هویت شرکت اطمینان حاصل کنید.

Rate this post